Paweł Marchel
pracownik instytucji kultury
- Instytucje kultury bardzo często borykają się ze zbyt dużą ilością zadań, a za małą liczbą rąk do pracy
- Dobrym rozwiązaniem jest sięgnięcie po wsparcie wolontariuszy
- Instytucje kultury są doskonałym miejscem do zdobywania szerokiego wachlarza umiejętności niezbędnych w życiu zawodowym
- Coraz większa specjalizacja instytucji kultury wymaga zatrudniania ekspertów w konkretnych dziedzinach
- Rozwój pracowników jest warunkiem rozwoju całych instytucji
- Pracownik instytucji kultury zajmuje ważne miejsce nie tylko w organizacji, ale także w społeczności lokalnej, co trzeba wykorzystać w budowaniu jego silnej marki osobistej
- Przekazując wiedzę, często zapominamy o odbiorcy treści
- To, co może być ważne dla nas, nie zawsze jest interesujące dla osób odwiedzających instytucję, dlatego warto pomyśleć o ciekawym przekazaniu informacji
- Koniecznie trzeba wykorzystać potencjał i wiedzę pracowników instytucji
- W czasach, gdy niemal każdy ma dostęp do Internetu przez 24 godziny na dobę, nie może zabraknąć widoczności instytucji kultury w sieci
- Pandemia sprawiła, że część działalności instytucji kultury przeniosła się wprost do Internetu, a w szczególności do mediów społecznościowych
- Tworzenie internetowego wizerunku instytucji kultury jest działaniem czasochłonnym i warto, aby zajął się tym dobrze przygotowany pracownik
- Instytucje kultury często borykają się z problemem wielu zadań do wykonania przy niezbyt licznych zasobach kadrowych
- Dobrym rozwiązaniem wydaje się zlecanie pracownikom wielu zadań do wykonania jednocześnie
- Okazuje się, że wielozadaniowość ma także słabe strony i jej wprowadzenie w instytucji kultury wymaga dużej ostrożności