Najnowsza publikacja redakcji Poradnika Instytucji Kultury: Rachunkowość i finanse instytucji kultury. Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania
Najnowsza publikacja redakcji Poradnika Instytucji Kultury: Rachunkowość i finanse instytucji kultury. Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania
[Szkolenie] Zamknięcie roku w instytucji kultury — jak zgodnie z przepisami i bezstresowo sporządzić sprawozdanie finansowe za 2022 r.?: 9 grudnia 2022 | [Webinar] Praca w godzinach nadliczbowych i dyżur pracowniczy w instytucji kultury: 14 grudnia 2022 | Wynagrodzenie pracowników kierujących instytucją kultury: 14 grudnia 2022 | [Szkolenie] Zamówienia podprogowe (do 130 000 zł) w instytucjach kultury: 13 stycznia 2023
historyk sztuki, menedżer, wieloletni prezes instytucji kultury
• Trzeba głęboko zastanowić się nad wzbogaceniem oferty programowej z myślą o konkretnym adresacie • Warto sprawdzić, jak wygląda budynek instytucji i czy zapewnia on komfort osobom go odwiedzającym • Należy zadbać o dobry przepływ informacji między pracownikami oraz dobrą atmosferę w zespole
• Urlop i wakacje to czas uzupełniania braków w wiedzy oraz zapoznanie się z nowościami w branży, a także nowymi trendami w marketingu czy zarządzaniu • Można na spokojnie pokusić się o opracowanie pomysłów programowych na nowy sezon • W czasie podróży trzeba koniecznie zwiedzić tamtejsze instytucje kultury i przy okazji podejrzeć, jakie są nowe trendy w kulturze i jej wystawianiu
• Czas letni to okres, gdy warto dzieciom i młodzieży zaoferować bogatą ofertę spotkań i warsztatów • Ciekawym zajęciem z obszaru literatury mogą być warsztaty z pisania bloga czy e-booków • Dzieci na kolonii czy obozie można zaangażować w poznanie historii i kultury miejsca ich wakacyjnego pobytu
• Krótka przygotowana na najwyższym poziomie merytorycznym przemowa pozwoli uniknąć znudzenia wśród gości • Warto zachęcić wystawiających się artystów do opowiadania o powodach powstania ich dzieł sztuki • Media należy zaprosić na oddzielne spotkanie — tylko wtedy może powstać wartościowy materiał promujący wystawę
Chyba nie tylko ciekawy, ale już super ciekawy, pomysł realizuje na swoich stronach internetowych Zachęta Narodowa Galeria Sztuki w Warszawie. Umieściła na nich gry komputerowe dla dzieci.
Jak piszą organizatorzy, FeTA nie jest świętem greckiego sera, lecz niepowtarzalną szansą dla młodych ludzi próbujących swoich sił w teatrze — daje możliwość skonfrontowania swojego warsztatu z opiniami i radami jurorów doświadczonych na polu teatralnych zmagań.
Bałtycka Galeria Sztuki Współczesnej w Słupsku jako jedna z nielicznych, jeżeli aktualnie nie jedyna, prowadzi bardzo ciekawą działalność oświatową.
W przejętym przez samorząd Radzionkowa budynku dawnego dworca kolejowego (z 1880 r.) radni postanowili urządzić galerię.
Na niecodzienny krok w znalezieniu recenzenta własnej twórczości zdecydował się warszawski Teatr 6. piętro.
Chociaż Walentynki już minęły jakiś czas temu, warto odnotować bardzo ciekawy i odbiegający od kultury masowej pomysł, według którego zorganizował je Gdański Archipelag Kultury.
• Hall powinien zawierać jedynie informacje o instytucji, jej programie i stonowaną reklamę jej aktualnego i przyszłego programu • W instytucji nie powinno się eksponować popielniczek, a głośna muzyka utrudnia obcowanie ze sztuką • Już na pierwszej linii „klienci” instytucji powinni zetknąć się z pracownikiem merytorycznym, dobrze znającym jej ofertę
• W otoczeniu instytucji powinny znajdować się wyłącznie reklamy bezpośrednio związane z wydarzeniami artystycznymi • Aranżację otoczenia instytucji oraz wykończenie wnętrz lepiej powierzyć profesjonalistom • Ściany, sufity i podłogi w galeriach i muzeach powinny posiadać jednolitą neutralną powierzchnię, aby jak najlepiej eksponować wystawianą tam sztukę