Zarządzanie

W dziale Zarządzanie znajdą Państwo porady dotyczące relacji z pracownikami i organizatorem, organizowania imprez, skuteczniejszego dotarcia do potencjalnych klientów i sposobów badania ich potrzeb.

Liczba artykułów w dziale: 314

Dlaczego przerwy w pracy są ważne i co wspólnego ma z nimi zaufanie?

  • To, że ktoś wykonuje swoje zdania w krótszym niż zaplanowany czasie, nie oznacza, że należy dokładać mu zadań
  • Okresowe zwolnienie tempa pracy jest naturalne i niezbędne, warto sobie na nie pozwolić
  • Podstawą budowania zespołu jest zaufanie, dzięki któremu pracuje się nie tylko milej, ale też wydajniej i sprawniej

Jak poradzić sobie z dwoma skonfliktowanymi zespołami w instytucji kultury?

Jestem dyrektorem muzeum, które postawiło na edukację. To coś, co nas wyróżnia i co przyciąga różne grupy wiekowe. Zespołem edukatorów kieruje energiczna osoba z bogatym doświadczeniem międzynarodowym i dobrymi pomysłami, ale niestety ze słabą znajomością pracy w polskim środowisku. Z kolei kuratorzy wystaw nie są przyzwyczajeni do tak prominentnej roli edukatorów. W konsekwencji obydwa zespoły są w poważnym konflikcie, który rzutuje na jakość pracy.
Co można zrobić w takim przypadku?

Dlaczego warto pracować w skupieniu, czyli jak zmienić swoje przyzwyczajenia, aby pomóc pracownikom odnieść sukces w walce z rozpraszaczami

  • W obecnym świecie trudno jest o spokojną pracę w skupieniu
  • Jednak ci, którzy posiedli tę umiejętność, mają większe szanse na sukces w pracy
  • Dobrze jest wspierać pracowników w doskonaleniu technik skupienia się

Solidarni z uchodźcami z Ukrainy. Jak instytucje kultury poradziły sobie w nowej sytuacji?

  • Instytucje kultury na wiele najróżniejszych sposobów włączają się w pomoc Ukrainie
  • Do nowej sytuacji dostosowały się w błyskawicznym tempie
  • Warto wymieniać się doświadczeniami i pomysłami

Żałoba w miejscu pracy

  • Pracownika, który stracił bliską osobę, należy objąć szczególną troską i uwagą
  • Ważny jest nie tylko czas, który musi minąć, ale także okazywanie różnego rodzaju wsparcia
  • Każdy przeżywa żałobę w inny sposób, a to wymaga indywidualnego podejścia przez przełożonego i współpracowników

Trwała zmiana. O elastyczności słów kilka

  • Otoczenie instytucji kultury charakteryzuje dziś permanentna zmiana
  • Zaufanie i rozmowa to podstawowe narzędzia elastycznego zarządzania
  • Otwartość na zmiany to postawa, której można się nauczyć

Ścieżka kariery. Kto i jak powinien ją kształtować?

  • Ścieżka kariery jako sekwencja zdarzeń pomaga odnaleźć się w wymaganiach i zmniejsza odejścia z pracy
  • Zdefiniowanie ścieżki kariery w instytucjach kultury może być trudne ze względu na zmienną naturę ich działania
  • Ważne, żeby nie pozostawała ona tylko na papierze, ale prowadziła do rozmów z pracownikami na temat ich indywidualnego rozwoju

Animator partnerstwa

  • Animator partnerstwa to ktoś, kto dba o relację, póki nie stanie się ona na tyle silna, by rozwijać się samodzielnie
  • Funkcja animatora często jest nieformalna, co stanowi poważny błąd
  • Animator powinien wykazywać się otwartością, umiejętnościami komunikacyjnymi i prowadzić staranną dokumentację

Inflacja a działania instytucji kultury. Jak sobie radzić w nowych warunkach?

  • Instytucje kultury są wrażliwe na zmieniające się warunki, takie jak inflacja czy zmiana przyzwyczajeń odwiedzających
  • 2022 rok może być pod tym względem szczególnie wymagający — Polacy zapowiadają oszczędności w wydatkach na kulturę
  • Nowe źródła przychodów mogą pomóc w tym trudnym czasie podobnie jak oszczędności

Być partnerem. Mieć partnera. Działać wspólnie

  • Partnerstwo zakłada równe traktowanie
  • Aby móc wspólnie działać, trzeba umieć myśleć o korzyściach drugiej strony
  • Partnerstwo nie wymaga formalnych rozwiązań, jednak warto spisywać zasady współpracy

O czym warto pamiętać przy zarządzaniu ludźmi w nowo utworzonej instytucji kultury?

  • Dobór właściwych pracowników i odpowiedni podział zadań to pierwszy krok do sukcesu
  • Instytucja to nie tylko zadania związane z działalnością stricte kulturalną — ważne jest jeszcze zaplecze techniczne, marketingowe oraz finansowe
  • Odbiorca działań instytucji kultury to jej najważniejszy recenzent

Otwarty Nowy Rok? Garść refleksji i dobrych praktyk

  • Tworząc miejsca otwarte, nie należy się nastawiać na osiąganie szybkich efektów
  • Otwartość to przede wszystkim ludzie, ich postawa i chęć działania
  • Nie ma złotego środka, uniwersalnego sposobu na prowadzenie miejsca otwartego