Najnowsza publikacja redakcji Poradnika Instytucji Kultury: Rachunkowość i finanse instytucji kultury. Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania
Najnowsza publikacja redakcji Poradnika Instytucji Kultury: Rachunkowość i finanse instytucji kultury. Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania
[Szkolenie] Zamknięcie roku w instytucji kultury — jak zgodnie z przepisami i bezstresowo sporządzić sprawozdanie finansowe za 2022 r.?: 9 grudnia 2022 | [Webinar] Praca w godzinach nadliczbowych i dyżur pracowniczy w instytucji kultury: 14 grudnia 2022 | Wynagrodzenie pracowników kierujących instytucją kultury: 14 grudnia 2022 | [Szkolenie] Zamówienia podprogowe (do 130 000 zł) w instytucjach kultury: 13 stycznia 2023
Kadrowy biblioteki ustalił, że pracownica otrzymuje od 11 lat o 1% dodatku stażowego za mało niż powinna. Kadrowy polecił przy najbliższym wynagrodzeniu wyrównać pracownicy zaległe wynagrodzenie. Jednak dyrektor biblioteki uważa, że roszczenia pracownicze przedawniają się po 3 latach.
Czy dyrektor ma rację?
W ubiegłym roku 26 grudnia (drugi dzień Świąt Bożego Narodzenie) wypadał w sobotę. Pracodawca powinien wyznaczyć pracownikowi dzień wolny za to święto w okresie rozliczeniowym, w którym ono wypadało.
Czy dnia wolnego za ten dzień należało udzielić do końca roku kalendarzowego, skoro w instytucji obowiązuje roczny okres rozliczeniowy, czy należy liczyć rok od grudnia 2015 r.?
Muzeum zawarło ze starostą dwie następujące po sobie umowy o pracę na czas określony w ramach zatrudniania bezrobotnych do robót publicznych. Umowy te dotyczyły jednego pracownika.
Czy zawarcie takiej trzeciej umowy z tą samą osobą będzie skutkowało przekształceniem jej w umowę na czas nieokreślony?
Instytucja kultury jako pracodawca wysłała pracownika na szkolenie — przydzieliła mu delegację , a także zwróciła koszty podróży i szkolenia.
Czy takiemu pracownikowi przysługuje urlop szkoleniowy?
Czy czas, w którym przebywa on na tym szkoleniu, należy traktować jako jego czas pracy?
Czy w umowie o dzieło można określić wynagrodzenie według stawki godzinowej?
Gminny ośrodek kultury (GOK) kupił stroje regionalne z dotacji podmiotowej.
Czy GOK może przekazać te stroje kołu gospodyń wiejskich (KGW)?
Biblioteka zajmuje pierwsze i drugie piętro budynku należącego do organizatora (gmina jest właścicielem budynku i gruntu). Na parterze funkcjonują inne instytucje. Do budynku przylega ogrodzony plac. Biblioteka nie dysponuje żadną umową, a w jej statucie jest tylko zapis o użytkowaniu pomieszczeń i podany adres.
Czy organizator musi przekazać bibliotece pomieszczenia, w których znajduje się obecnie instytucja?
Czy przekazanie nieruchomości następuje tylko w momencie utworzenia nowej instytucji kultury i jak art. 51 w związku z art. 56 Ustawy z 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (dalej: ustawa o gospodarce nieruchomościami) odnosi się do istniejących od dawna instytucji kultury?
Jak powinna wyglądać procedura przekazania przez organizatora nieruchomości na własność instytucji kultury?
W instytucji kultury odbywają się zajęcia plastyczne, podczas których instruktor wprowadza uczestników w tajniki sztuki, a także organizuje konkursy i wystawy prac uczestników.
Odbywają się również zajęcia taneczne, podczas których instruktorzy przygotowują układy taneczne i je reżyserują. Po tym przychodzi czas na występy uczestników. Instruktorzy są zatrudnieni na umowy-zlecenie.
Czy do umów-zlecenia dotyczących prowadzenia zajęć i warsztatów można zastosować art. 29a Ustawy z 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (dalej: ustawa o działalności kulturalnej)?
Czy osoby fizyczne prowadzące zajęcia można zaliczyć do osób realizujących dostawy z zakresu działalności artystycznej lub twórczej?
Jak przygotować widza do odbioru spektaklu? Jak dotrzeć do grup, które rzadko korzystają z oferty teatrów? W Teatrze Rozmaitości (TR) w Warszawie zorganizowano cały cykl edukacyjny skierowany do różnych grup odbiorców, szczególnie tych, którzy z różnych względów mogą mieć utrudniony dostęp do oferty teatru.
Filharmonia Narodowa w Warszawie wspólnie z Markiem Banysiem — światowej sławy fotografikiem — pracuje nad albumem, w którym zaprezentowane zostaną portrety odwiedzających filharmonię melomanów.