Najnowsza publikacja redakcji Poradnika Instytucji Kultury: Rachunkowość i finanse instytucji kultury. Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania
Najnowsza publikacja redakcji Poradnika Instytucji Kultury: Rachunkowość i finanse instytucji kultury. Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania
[Szkolenie] Zamknięcie roku w instytucji kultury — jak zgodnie z przepisami i bezstresowo sporządzić sprawozdanie finansowe za 2022 r.?: 9 grudnia 2022 | [Webinar] Praca w godzinach nadliczbowych i dyżur pracowniczy w instytucji kultury: 14 grudnia 2022 | Wynagrodzenie pracowników kierujących instytucją kultury: 14 grudnia 2022 | [Szkolenie] Zamówienia podprogowe (do 130 000 zł) w instytucjach kultury: 13 stycznia 2023
Jak informuje na swojej stronie internetowej MKiDN, instytucje kultury przez nie prowadzone lub współprowadzone — w związku z czasowym zamknięciem muzeów, filharmonii, oper, teatrów czy bibliotek — przygotowały bogatą ofertę, umożliwiającą kontakt ze sztuką poprzez kanały internetowe. Resort kultury zachęca do korzystania z tych możliwości — można zwiedzać, słuchać koncertów, czytać, oglądać i kontemplować sztukę.
Muzea udostępniają swoje zbiory zwiedzającym online, proponują wirtualne spacery, ale często mają także specjalną ofertę edukacyjną dla dzieci z propozycją publikacji w wersji elektronicznej, gier i filmów. Warto także śledzić profile muzeów w mediach społecznościowych, gdzie zamieszczane są informacje o najnowszych ofertach.
Swoje zbiory w Internecie udostępniają m.in.: Muzeum Narodowe w Kielcach, w Warszawie i w Krakowie, Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau, Muzeum Historii Polski, Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku, Muzeum Lubelskie w Lublinie, Muzeum Łazienki Królewskie, Zamek Królewski na Wawelu czy Muzeum Sztuki w Łodzi.
Z kolei ofertę skierowaną do melomanów przygotowały filharmonie i opery: Polska Opera Królewska, Filharmonia Narodowa w Warszawie, Teatr Wielki — Opera Narodowa, Zespół Pieśni i Tańca „Śląsk” oraz Teatr Wielki w Łodzi. Wśród propozycji są m.in. rejestracje transmisji internetowych koncertów, spektakli, nagrania audio obejmujące wydawnictwa płytowe, wideo wywiady z artystami, a także propozycje edukacyjne.
Instytuty zajmujące się rozpowszechnianiem wiedzy również wykorzystują elektroniczne kanały komunikacji, aby dotrzeć do jak największej liczby odbiorców — zarówno dorosłych, jak i najmłodszych.
Swoją ofertę przygotował Instytut Adama Mickiewicza, Instytut Polonika, Instytut Północny im. W. Kętrzyńskiego w Olsztynie, Narodowy Instytut Architektury i Urbanistyki, Narodowy Instytut Dziedzictwa oraz Instytut Teatralny.