Najnowsza publikacja redakcji Poradnika Instytucji Kultury: Rachunkowość i finanse instytucji kultury. Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania
Najnowsza publikacja redakcji Poradnika Instytucji Kultury: Rachunkowość i finanse instytucji kultury. Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania
[Szkolenie] Zamknięcie roku w instytucji kultury — jak zgodnie z przepisami i bezstresowo sporządzić sprawozdanie finansowe za 2022 r.?: 9 grudnia 2022 | [Webinar] Praca w godzinach nadliczbowych i dyżur pracowniczy w instytucji kultury: 14 grudnia 2022 | Wynagrodzenie pracowników kierujących instytucją kultury: 14 grudnia 2022 | [Szkolenie] Zamówienia podprogowe (do 130 000 zł) w instytucjach kultury: 13 stycznia 2023
W Dz.U. z 7 czerwca 2018 r. pod poz. 1100 opublikowano Rozporządzenie Rady Ministrów z 22 maja 2018 r. w sprawie rodzajów kursów języka polskiego i adaptacyjnych dla repatrianta i kandydata na repatrianta oraz sposobu ich organizacji.
Rozporządzenie określa rodzaje i sposób organizacji kursów:
Kursy języka polskiego są dostosowywane do stopnia znajomości języka polskiego w mowie i piśmie, a kursy adaptacji w społeczeństwie polskim — do potrzeb repatriantów w zakresie adaptacji. Dla pełnoletnich repatriantów są organizowane kursy w formie:
Repatriant może realizować kurs w jednej lub kilku formach.
Dla repatriantów będących dziećmi objętymi wychowaniem przedszkolnym mogą być organizowane kursy w formie zajęć w zakresie nauki języka polskiego i adaptacji w społeczeństwie polskim, dostosowanych do ich indywidualnych potrzeb. Zajęcia prowadzą odpowiednio: przedszkole lub szkoła, do której dziecko uczęszcza. Natomiast dla repatriantów będących dziećmi i młodzieżą podlegającym obowiązkowi szkolnemu lub obowiązkowi nauki organizuje się — w zależności od ich indywidualnych potrzeb — kursy adaptacji w społeczeństwie polskim.
Rozporządzenie obowiązuje od 8 czerwca 2018 r.