Najnowsza publikacja redakcji Poradnika Instytucji Kultury: Rachunkowość i finanse instytucji kultury. Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania
Najnowsza publikacja redakcji Poradnika Instytucji Kultury: Rachunkowość i finanse instytucji kultury. Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania
[Szkolenie] Zamknięcie roku w instytucji kultury — jak zgodnie z przepisami i bezstresowo sporządzić sprawozdanie finansowe za 2022 r.?: 9 grudnia 2022 | [Webinar] Praca w godzinach nadliczbowych i dyżur pracowniczy w instytucji kultury: 14 grudnia 2022 | Wynagrodzenie pracowników kierujących instytucją kultury: 14 grudnia 2022 | [Szkolenie] Zamówienia podprogowe (do 130 000 zł) w instytucjach kultury: 13 stycznia 2023
Opera Krakowska przygotowała Dzień Otwarty — to wspaniały pomysł na otwarcie tajemnic jej pracy. Goście, którzy odwiedzili Operę w jedną z grudniowych sobót, mieli niepowtarzalną możliwość zobaczenia próby generalnej opery „Halka” Stanisława Moniuszki. Wystarczyło tylko okazać wejściówkę.
Dzień Otwarty w Operze Krakowskiej to nie tylko spotkania z artystami. Na Antresoli zwiedzający podziwiali wystawę kostiumów Magdaleny Tesławskiej — znakomitej, zmarłej przed kilkoma miesiącami kostiumografki, autorki m.in. kostiumów do „Halki”, „Diabłów Loudun” i „Spojrzeń”. Na gości szukających chwili wytchnienia czekał hol kasowy, gdzie w specjalnie na tę okazję zaaranżowanym aneksie kinowym zaprezentowano fragmenty spektakli Opery Krakowskiej.
Można też było zwiedzić zaplecze teatru i wziąć udział w pokazie technologii sceny (zapadnie, wózki sceniczne, sztankiety). Odbyły się otwarte lekcje śpiewu. Po raz pierwszy w historii Opery Krakowskiej do udziału w lekcjach zaproszono widzów. Na Sali Kameralnej można było obserwować otwartą próbę Studia Baletowego. Po próbie widzów zaproszono do rozmów z tancerzami na temat specyfiki ich pracy. Najmłodszych zaproszono na warsztaty plastyczne w foyer Opery.