Najnowsza publikacja redakcji Poradnika Instytucji Kultury: Rachunkowość i finanse instytucji kultury. Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania
Najnowsza publikacja redakcji Poradnika Instytucji Kultury: Rachunkowość i finanse instytucji kultury. Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania
[Szkolenie] Zamknięcie roku w instytucji kultury — jak zgodnie z przepisami i bezstresowo sporządzić sprawozdanie finansowe za 2022 r.?: 9 grudnia 2022 | [Webinar] Praca w godzinach nadliczbowych i dyżur pracowniczy w instytucji kultury: 14 grudnia 2022 | Wynagrodzenie pracowników kierujących instytucją kultury: 14 grudnia 2022 | [Szkolenie] Zamówienia podprogowe (do 130 000 zł) w instytucjach kultury: 13 stycznia 2023
To wystawa, którą Międzynarodowe Centrum Kultury w Krakowie zaplanowało w okresie wiosenno-letnim tego roku. Jak podaje organizator na swojej stronie internetowej, tytuł wystawy nawiązuje do angielskiego przysłowia, popularnego zwłaszcza w Ameryce: „a woman’s work is never done”.
Myślą przewodnią jest przedstawienie szeroko potraktowanych prac, czynności domowych i kobiecych zajęć, zarówno w ujęciu realistycznym, jak i symboliczno-alegorycznym. Na ekspozycji znajdzie się około 150 rycin od XVI do XIX w. oraz, w części końcowej, współczesne dzieła sztuki: rzeźby i instalacje, z polskich i zagranicznych kolekcji prywatnych — mają one stanowić przestrzenne kontrapunkty dla dwuwymiarowych rycin.
Wśród wybranych grafik znajdą się dzieła m.in.: Albrechta Dürera, Rembrandta van Rijn, Petera Paula Rubensa, Williama Hogartha, liczne prace twórców szkoły włoskiej, francuskiej i niderlandzkiej oraz stosunkowo rzadkie prace kobiet rytowniczek. Najwięcej rycin pochodzi z Gabinetu Rycin Biblioteki Naukowej PAU i PAN w Krakowie. Wystawa to już 9 prezentacja przygotowywana we współpracy z Biblioteką Naukową PAU i PAN w Krakowie.