Najnowsza publikacja redakcji Poradnika Instytucji Kultury: Rachunkowość i finanse instytucji kultury. Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania
Najnowsza publikacja redakcji Poradnika Instytucji Kultury: Rachunkowość i finanse instytucji kultury. Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania
[Szkolenie] Zamknięcie roku w instytucji kultury — jak zgodnie z przepisami i bezstresowo sporządzić sprawozdanie finansowe za 2022 r.?: 9 grudnia 2022 | [Webinar] Praca w godzinach nadliczbowych i dyżur pracowniczy w instytucji kultury: 14 grudnia 2022 | Wynagrodzenie pracowników kierujących instytucją kultury: 14 grudnia 2022 | [Szkolenie] Zamówienia podprogowe (do 130 000 zł) w instytucjach kultury: 13 stycznia 2023
To projekt pracowników Centrum Spotkań Europejskich Światowid z Elbląga. Jego celem jest promocja czytelnictwa i rozwijanie czytelniczych zainteresowań wśród polskich dzieci i młodzieży, gdyż dane ze statystyk wciąż wykazują małe zainteresowanie literaturą, szczególnie w tej grupie wiekowej.
Pomysłodawcy chcą przekonać najmłodszych czytelników, że czytanie może być fascynujące, a książka to nie tylko zakurzony przedmiot ze szkolnej biblioteki.
Projekt osnuty jest wokół powieści o Panu Samochodziku. W okresie wakacyjnym obejmował szereg atrakcji w 4 miejscowościach Warmii i Mazur. Zorganizowano dwa konkursy literackie. Pierwszy z nich — Literatura okiem i uchem — polegał na przygotowaniu rekomendacji ulubionej książki w formie pisemnej lub nagranego telefonem video. Zadaniem uczestników drugiego z konkursów, Radości czytania, było wykonanie projektu okładki ulubionej książki.
Zainteresowani mogli wziąć także udział w grze miejskiej Z dala od klawiatury, a bliżej literatury. Ciekawym pomysłem okazały się warsztaty wideoblogowania, które miały pokazać, że Internet może stanowić świetną płaszczyznę do obcowania z literaturą oraz przestrzeń do jej komentowania. Młodzież recenzowała przyniesione na warsztaty książki, uczyła się sekretów widoeblogowania, obsługi praktycznych aplikacji, które wspierają funkcjonowanie bloga, ale też odkrywała tajniki promocji swojej platformy w Internecie czy odbywała ćwiczenia z emisji głosu. W tym wszystkim pomogło m.in. spotkanie z aktorką elbląskiego Teatru im. Aleksandra Sewruka, która doradzała, jak należy się zachować przed kamerami.