Najnowsza publikacja redakcji Poradnika Instytucji Kultury: Rachunkowość i finanse instytucji kultury. Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania
Najnowsza publikacja redakcji Poradnika Instytucji Kultury: Rachunkowość i finanse instytucji kultury. Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania
[Szkolenie] Zamknięcie roku w instytucji kultury — jak zgodnie z przepisami i bezstresowo sporządzić sprawozdanie finansowe za 2022 r.?: 9 grudnia 2022 | [Webinar] Praca w godzinach nadliczbowych i dyżur pracowniczy w instytucji kultury: 14 grudnia 2022 | Wynagrodzenie pracowników kierujących instytucją kultury: 14 grudnia 2022 | [Szkolenie] Zamówienia podprogowe (do 130 000 zł) w instytucjach kultury: 13 stycznia 2023
Każdy zabytek nieruchomy, ruchomy i archeologiczny będzie wpisany do rejestru. Zasady prowadzenia tego rejestru określił minister kultury i dziedzictwa narodowego w wydanym właśnie rozporządzeniu z 26 maja 2011 r. w sprawie prowadzenia rejestru zabytków, krajowej, wojewódzkiej i gminnej ewidencji zabytków oraz krajowego wykazu zabytków skradzionych lub wywiezionych za granicę niezgodnie z prawem (Dz.U. Nr 113, poz. 661).
I tak, rejestr będzie prowadzony w formie ksiąg, osobno dla zabytków nieruchomych, ruchomych i archeologicznych. Znajdzie się w nim informacja nie tylko o przedmiocie i zakresie ochrony, ale i np. o miejscu położenia lub przechowywania zabytku, jego właścicielu czy posiadaczu oraz skreśleniu z rejestru.
Nowe przepisy przewidują prowadzenie karty ewidencyjnej zabytku nieruchomego, która ma zawierać:
Zabytek nieruchomy będzie też posiadał kartę adresową zabytku nieruchomego, którą wójt (burmistrz lub prezydent) będzie włączał do gminnej ewidencji zabytków po sprawdzeniu, czy dane zawarte w karcie adresowej są wyczerpujące i zgodne ze stanem faktycznym.
Minister w rozporządzeniu postanowił ponadto, że karta adresowa będzie przechowywana w archiwum zakładowym urzędu gminy.
Nowe przepisy weszły w życie z dniem ich ogłoszenia, czyli 2 czerwca 2011 r.